Co słychać i co robimy
Witajcie.
Ostatnimi czasu wielu pracowników zgłasza się do nas z prośbą o pomoc i interwencję. Zgłaszacie problemy związane z bezpodstawnymi zwolnieniami pracowników, problemami i wątpliwościami z premią Turbo czy łamaniem przepisów bhp, przeciążeniami pracowników w związku z malejącą liczbą rąk do pracy i rosnącą liczbą obowiązków. Pytacie też czy nasza Organizacja nadal funkcjonuje?
Oczywiście nasza Organizacja funkcjonuje i ma się dobrze. Niestety czas pandemii i nam nie pomaga w rozwoju i informowaniu pracowników o działalności. Ostatnia cisza medialna z naszej strony była spowodowana też pewnymi zobowiązaniami w stosunku do naszych prawników, którzy prowadzili mediacje z pracodawcą. Jednak cisza nie oznaczała tego, że nic się nie działo.
W ostatnim czasie kierowaliśmy szereg pism do pracodawcy w sprawie poprawienia warunków pracy i płacy, między innymi wnosiliśmy o:
- Wzrostu zatrudnienia o minimum 10%.
- Zwiększenie dodatku za pranie odzieży do kwoty minimum 100zł/miesięcznie dla każdego pracownika
- Wprowadzenie dodatku stażowego według zasad:
- od 2 do 5 lat stażu pracy – 50 zł brutto co miesiąc
- od 5 do 10 lat stażu pracy – 100 zł brutto co miesiąc
- od 10 do 15 lat stażu pracy – 150 zł brutto co miesiąc
- powyżej 15 lat stażu pracy – 200 zł brutto co miesiąc
- Wprowadzenia zasady pierwszeństwa w otrzymywaniu pełnych etatów dla pracowników zatrudnionych przed nowo zatrudnianymi.
- Wzrost wynagrodzenia dla wszystkich pracowników Castorama Polska Sp. z o.o. od 600 do 900 zł brutto , z podziałem na :
- 500 zł brutto obligatoryjnie dla każdego pracownika
- od 100 do 400 zł brutto uznaniowo według oceny przełożonego
w czasie pandemii prosiliśmy o wyjaśnienia:
Wnosimy o wyjaśnienie na jakiej podstawie, od dnia 25 marca br. jest:
- prowadzona sprzedaż detaliczna na sklepach,
- możliwe poruszanie się klientów po przysklepowych pergolach na dziale ogród,
- możliwe jest wpuszczanie na teren sklepów klientów, po podaniu jednie NIPu firmy,
- na jakiej podstawie od dnia 25 kwietnia br. są wpuszczani klienci na wygrodzoną część działu ogród wewnątrz sklepu
a po ostatnich zmianach organizacyjnych i przenoszeniu zwrotów na serwis:
poprosiliśmy o przedstawienie i wyjaśnienie w jaki sposób pracodawca zamierza:
- zapewnić ochronę pracownikom podczas:
- zasilenia kasy zwrotów
- rozliczeń
- rozmiany pieniędzy podczas zmian z kasami
- obsługi kilentów WDT.
2. przestrzegać BHP podczas:
- składowania towarów ze zwrotów
- oczekiwania klientów w kolejce
- świadczenia usług serwisowych
- bieżącej pracy punktu informacyjnego
Poprosiliśmymy również o informację i przesłanie ewentualnych wyników badań poziom hałasu na dziale serwis podczas świadczonych usług tj. ostrzenie łańcuchów, dorabianie kluczy czy pierwszego uruchamiania urządzeń spalinowych.
Niestety Pracodawca działając świadomie nie współpracuje z naszą Organizacją co jest działaniem bezprawnym, w związku z powyższym sprawy i zgłoszenia kierujemy do odpowiednich organów ścigania.
Wszystkich pracowników Castorama Polska Sp. z o.o. i Castorama Polska Sp. z o.o. Oddział I zapewniamy, że działamy na rzecz poprawy warunków pracy i płacy. Pracowników z którymi rozwiązuje się umowy o pracę (z wyjątkiem porozumień stron) informujemy, że są to bezprawne działania pracodawcy i mogą dochodzić swoich praw w sądzie.
Wszystkich pracowników, którzy mają już dość i chcą zmian na lepsze, a nie zmiany pracy zachęcamy do wstępowania w nasze szeregi i walki z niekorzystnymi zmianami, bo tylko jako liczna Organizacja osiągniemy cel i będziemy skuteczni.