Co słychać i co robimy

Witajcie.

Ostatnimi czasu wielu pracowników zgłasza się do nas z prośbą o pomoc i interwencję. Zgłaszacie problemy związane z bezpodstawnymi zwolnieniami pracowników, problemami i wątpliwościami z premią Turbo czy łamaniem przepisów bhp, przeciążeniami pracowników w związku z malejącą liczbą rąk do pracy i rosnącą liczbą obowiązków. Pytacie też czy nasza Organizacja nadal funkcjonuje?

Oczywiście nasza Organizacja funkcjonuje i ma się dobrze. Niestety czas pandemii i nam nie pomaga w rozwoju i informowaniu pracowników o działalności. Ostatnia cisza medialna z naszej strony była spowodowana też pewnymi zobowiązaniami w stosunku do naszych prawników, którzy prowadzili mediacje z pracodawcą. Jednak cisza nie oznaczała tego, że nic się nie działo.

W ostatnim czasie kierowaliśmy szereg pism do pracodawcy w sprawie poprawienia warunków pracy i płacy, między innymi wnosiliśmy o:

  1. Wzrostu zatrudnienia o minimum 10%.
  2. Zwiększenie dodatku za pranie odzieży do kwoty minimum 100zł/miesięcznie dla każdego pracownika
  3. Wprowadzenie dodatku stażowego według zasad:
  • od 2 do 5 lat stażu pracy – 50 zł brutto co miesiąc
  • od 5 do 10 lat stażu pracy – 100 zł brutto co miesiąc
  • od 10 do 15 lat stażu pracy – 150 zł brutto co miesiąc
  • powyżej 15 lat stażu pracy – 200 zł brutto co miesiąc
  1. Wprowadzenia zasady pierwszeństwa w otrzymywaniu pełnych etatów dla pracowników zatrudnionych przed nowo zatrudnianymi.
  2. Wzrost wynagrodzenia dla wszystkich pracowników Castorama Polska Sp. z o.o. od 600 do 900 zł brutto , z podziałem na :
  • 500 zł brutto obligatoryjnie dla każdego pracownika
  • od 100 do 400 zł brutto uznaniowo według oceny przełożonego

w czasie pandemii prosiliśmy o wyjaśnienia:

Wnosimy o wyjaśnienie na jakiej podstawie, od dnia 25 marca br. jest:

  • prowadzona sprzedaż detaliczna na sklepach,
  • możliwe poruszanie się klientów po przysklepowych pergolach na dziale ogród,
  • możliwe jest wpuszczanie na teren sklepów klientów, po podaniu jednie NIPu firmy,
  • na jakiej podstawie od dnia 25 kwietnia br. są wpuszczani klienci na wygrodzoną część działu ogród wewnątrz sklepu

a po ostatnich zmianach organizacyjnych i przenoszeniu zwrotów na serwis:

poprosiliśmy o przedstawienie i wyjaśnienie w jaki sposób pracodawca zamierza:

  1. zapewnić ochronę pracownikom podczas:

 

  • zasilenia kasy zwrotów
  • rozliczeń
  • rozmiany pieniędzy podczas zmian z kasami
  • obsługi kilentów WDT.

 

2. przestrzegać BHP podczas:

  • składowania towarów ze zwrotów
  • oczekiwania klientów w kolejce
  • świadczenia usług serwisowych
  • bieżącej pracy punktu informacyjnego

Poprosiliśmymy również o informację i przesłanie ewentualnych wyników badań poziom hałasu na dziale serwis podczas świadczonych usług tj. ostrzenie łańcuchów, dorabianie kluczy czy pierwszego uruchamiania urządzeń spalinowych.

Niestety Pracodawca działając świadomie nie współpracuje z naszą Organizacją co jest działaniem bezprawnym, w związku z powyższym sprawy i zgłoszenia kierujemy do odpowiednich organów ścigania.

Wszystkich pracowników Castorama Polska Sp. z o.o. i Castorama Polska Sp. z o.o. Oddział I zapewniamy, że działamy na rzecz poprawy warunków pracy i płacy. Pracowników z którymi rozwiązuje się umowy o pracę (z wyjątkiem porozumień stron) informujemy, że są to bezprawne działania pracodawcy i mogą dochodzić swoich praw w sądzie.

Wszystkich pracowników, którzy mają już dość i chcą zmian na lepsze, a nie zmiany pracy  zachęcamy do wstępowania w nasze szeregi i walki z niekorzystnymi zmianami, bo tylko jako liczna Organizacja osiągniemy cel i będziemy skuteczni.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

Scroll Up