PREMIA TURBO – co się z nią dzieje

II kwartał tego roku jest już kolejnym kwartałem w którym Premia Turbo na większości sklepów jest na zadziwiająco niskim poziomie lub jest jej braku. Dlaczego tak się dzieje, pomimo osiąganych wyników ?

Tendencję znacznego obniżenia wartości Turbiny zauważamy od III kwartału 2016r. gdzie podczas jednej z rozmów w sprawie podwyżek Dyrektor ds. Personalnych i Odpowiedzialności Społecznej Katarzyna K. poinformowała nas że zarząd Kingfishera zwraca uwagę zarządowi Castorama Polska na wysokości wypacanych Premii Turbo oraz że jest to narzędzie jakiego nie ma żadna inna sieć w Kingfisherze ! Od tego czasu na sklepach można zauważyć zwiększone ruchy związane z inwestowaniem i upiększaniem sklepów, czego przykładem np. jest: mycie elewacji, polerowanie posadzek, dostawy nowych wózków, wymiany oświetlenia, wymiany świetlików, strefy inspiracji i ciągłe przebudowy i itp. Co ma wpływ na zwiększenie kosztów sklepów. Jeśli ktoś powie to nie prawda ! Poprosiliśmy ostatnio Pracodawcę o odpowiedź na pytanie czyim kosztem są strefy inspiracji ? Odpowiedź jest jednoznaczna : „Koszty stref inspiracji, tak jak inne koszty prowadzonej działalności, ponosi Pracodawca. W ramach tzw. struktury przypisania poszczególnych kosztów, koszty związane z urządzeniem konkretnych stref inspiracji są rozdzielane na poszczególne sklepy na ogólnych zasadach” Wszystkie te ruchy powodują że Premii Turbo praktycznie nie ma ! A za pieniądze Pracownicze upiększa się sklepy ! Na co zwróciliśmy uwagę podczas ostatniego spotkania w lipcu, gdzie w odpowiedzi usłyszeliśmy że powinniśmy się cieszyć że firma inwestuje w sklepy. I faktycznie tak jest , ale dlaczego robi się to za pieniądze Pracowników. Generalnie bilans firmy jest na zero, a nawet na plus bo po co wypłacić premię Pracownikom jak można tą kasę zainwestować w sklepy ! Uważamy że wiele z tych inwestycji jest niepotrzebnych a wydawanie kasy pozbawione jest czasem sensu i jakiejkolwiek logiki. Najlepszym przykładem tutaj są strefy inspiracji, za które bez najmniejszego problemu mogły zapłacić firmy eksponujące w nich swoje towary !

Przy takim podejściu Pracodawcy nasuwają się również pytania typu : kto płaci za remont i przebudowę centrali ? albo : czy dyrektorzy sklepów osiągający wynik Premii Turbo na poziomie np. 20% są wzywani na dywanik ? Co wydaje się być logiczne, bo dyrektorzy raczej z własnej inicjatywy nie pozbawiają się premii ! Niezrozumiałe jednak dla nas są wymyślane przez nich opowieści z jakiego to powodu nie ma premii. Szanowni Dyrektorzy , w tej firmie pracują naprawdę inteligentni ludzie i potrafią liczyć , więc prosimy darujcie sobie bajki ! A tym bardziej darujcie sobie historyjki na MSI  ile to kasy nie będzie w przyszłym kwartale jeśli zrobi się to czy owo.

Nie oszukujmy się Premia Turbo jest premią najłatwiejszą do zmanipulowania, ale jej konstrukcja na to pozwala. Jednak jeśli Pracownicy nadal będą akceptowali taki stan rzeczy to nic się w temacie nie zmieni. Związki Zawodowe mogą wystąpić o zmianę Regulaminu Turbiny jednak do skutecznego działania potrzeba nam dużo większej liczby członków niż obecnie mamy !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

Scroll Up