Pismo do pracodawcy w sprawie koronawirusa
W związku z docierającymi do naszej Organizacji informacjami od zaniepokojonych pracowników w sprawie pandemii koronawirusa , postanowiliśmy w piśmie z dnia dzisiejszego wystąpić do pracodawcy z prośbą o rozważenie i pilne wprowadzenie poniższych rozwiązań:
– jak najszybsze opracowanie i wprowadzenie wewnętrznych zasad postępowania czy procedur w Castorama Polska Sp. z o.o. uwzględniających sferę funkcjonowania sklepów i Oddziału I w warunkach pandemii koronawirusa,
– oplakatowanie sklepów, (pomocny mógłby być załączony plakat Ministerstwa Zdrowia uzupełniony o dane z danego terenu + akcja informacyjna na sklepach „Bądź odpowiedzialny za siebie i za innych” akcentująca wagę roli i odpowiedzialności każdego z nas, który dostrzegając u siebie objawy choroby nie czeka biernie tylko zgłasza SAM się do odpowiednich służb (sanepid, szpitalny oddział zakaźny),
– w uzupełnieniu powyższego zamieszczenie informacji na stronie www.castorama.pl ,
– płyny dezynfekujące dla pracowników wszędzie tam gdzie były dotychczas + linia kas + porady + biura + szatnie,
– płyny dezynfekujące / strefy dezynfekcji dla klientów we wszystkich wejściach do sklepów ,
– wprowadzenie akcji informacyjnej „Witaj ale nie dotykaj” czy „Just say hallo!” czyli rezygnujemy czasowo z uściśnięcia dłoni na powitanie,
– wprowadzenia możliwości pracy zdalnej w całej sieci i Oddziale I, jeżeli zadania i wykonywane obowiązki na to pozwalają,
– udostępnienie pracownikom na każdym sklepie i w Oddziale I termometru do bezdotykowego pomiaru temperatury,
– w rozwinięciu powyższego punku, pomiaru temperatury pracownikom stawiającym się do pracy, przez kierownika dyżurnego/ochrony/przedstawiciela dyrekcji i w przypadku potencjalnego zagrożenia zwolnienia pracownika ze świadczenia pracy z zachowaniem płacy,
– akcja informacyjna zachęcająca klientów do e-commerce (zamówienia internetowe, zakupy na telefon, fachowa porada i informacja na telefon), proponujemy czasowe wprowadzenie niższych kosztów przesyłki lud darmowej dostawy, co zachęciłoby klientów do tej formy zakupów (klienci już teraz są ostrożniejsi i odpowiadając na apele rządu i odpowiednich służb ograniczają swoje wizyty w sklepach do zabezpieczenia podstawowych potrzeb życiowych, wyjdźmy do klientów ułatwiając im dostęp do zdalnego dostępu do oferty Castoramy)
– przy kasach naklejenie na posadzce oznaczeń wskazujących klientom miejsce oczekiwania (zachowanie zalecanej odległości 1m (na kasach piktogramy „zachowaj 1m odległości”)
– o ile to już nie nastąpiło, wprowadzenie w całej sieci nieograniczonej ilości rękawiczek dla kasjerek minimalizujących bezpośredni kontakt z klientami i gotówką
– rozwinięciem powyższej metody eliminującym wspomniane tam ryzyko przeniesienia wirusa z klientów na kasjerki/rów byłoby czasowe przyjmowanie płatności jedynie kartami płatniczymi.