PYTANIA i ODPOWIEDZI

Dnia 15 maja 2017r pisaliśmy o braku odpowiedzi na zadane pytania Pracodawcy. Po publikacji wpisu końcem maja i początkiem czerwca otrzymaliśmy odpowiedzi na zadane pytania. Niestety większość odpowiedzi była wymijająca i niezadowalająca nas, na spotkaniu 6 lipca poprosiliśmy o doprecyzowanie kilku kwestii i poruszyliśmy kilka kolejnych ważnych i zarazem problematycznych spraw z którymi borykają się Pracownicy podczas codziennej pracy. Niestety do dnia dzisiejszego Pracodawca nie przedstawił swojego stanowiska ani nie ustosunkował się w żaden sposób na zgłoszone przez nas sprawy. W związku z powyższym wystosowaliśmy oficjalne pismo z prośbą o wyjaśnienia, a zapytaliśmy między innymi o :

  • czy została przekazana na sklepy informacja na sklepy o braku konieczności wpisywania dokładnej kwoty dochodu na członka rodziny przez Pracowników będących w III grupie dochodowości ?
  • kiedy zostaną wprowadzone niezbędne zmiany w regulaminie ZFŚS,
  • czy Pracownikom sklepów, którym otworzyła lub otworzy się konkurencja zostaną wypłacone nagrody pieniężne na wzór dwóch sklepów którym takie nagrody wypłacono. Dla niewtajemniczonych, Pracodawca początkiem roku podjął decyzję o wypłacie nagród najprawdopodobniej w wysokości jednej pensji (czego nie negujemy) dla Pracowników dwóch sklepów w sieci za heroiczny trud i pracę jaką  wykonali w związku z otwartą konkurencją i stawieniu jej czoła. Jeden ze sklepów np. powiększył parking poprzez rozbudowę i uprzątnięcie z niego towaru. Ponadto sklep ten w okresie po otwarciu konkurencji oddaje około 10 pracowników do innego sklepu ( do dnia dziś nie znamy przyczyn oddelegowania Pracowników i tego czyim byli kosztem. Ich sklep macierzysty twierdzi że poszli pomagać bo drugi sklep ma problemy z obsadą, natomiast w drugim sklepie mówi się że pomaga pierwszemu ponieważ tamten nie miał ruchu przez otwartą konkurencję i żeby nie zwalniać ludzi oddelegował ich. Po kilkumiesięcznym oddelegowaniu Pracownikom sklepu pierwszego mówi się że oddelegowani Pracownicy byli kosztem drugiego, natomiast Pracownikom sklepu drugiego odwrotnie. Taka mała dezinformacja.) Reasumują Pracownicy tych dwóch sklepów nie wykonali nic szczególnego w porównaniu z codzienną pracą innych Pracowników sieci a otrzymali niemałą nagrodę (i z tym się nie zgadzamy ponieważ uważamy że jest to nierówne traktowanie),
  • czy kilku Pracownikom jednej z Wrocławskich Castoram zostaną wypłacone dofinansowania do wypoczynku, powodem niewypłacenia było niezłożenie przez nich oświadczeń o dochodach. Poprosiliśmy również o potwierdzenie informacji czy Pracodawca rozesłał na sklepy wytyczną że Pracownikom którzy nie złożyli oświadczeń nie należą się dofinansowania do wczasów,
  • poprosiliśmy o wyjaśnienie sprawy z Medicusem w Szczecinie,
  • czy Pracodawca wystosuje oficjalny komunikat do Pracowników w sprawie zasad korzystania z wszelkiego rodzaju urlopów,
  • czy po naszym zgłoszeniu Pracodawca przyjrzy się panującym warunkom pracy na dziale PIRT oraz na jakim etapie jest obserwacja pracy działów Kas i są planowane jakieś zmiany na nich,
  • poprosiliśmy o wyjaśnienie czyim kosztem są powstające na sklepach strefy inspiracji, ponieważ na spotkaniu 6 lipca usłyszeliśmy z ust Pana Rogowca że to koszt sklepów a następnie na MSI w Zgorzelcu DS zdementował tą informację,

Wracając do pytań zadanych w kwietniu i maju otrzymaliśmy następujące odpowiedzi, oczywiście opisujemy tylko kilka spraw :

  • na pytanie dlaczego na jednym ze sklepów w toaletach Pracowniczych ręczniki papierowe zastąpiono suszarkami ? odpisano nam że decyzja była podyktowana względami ekonomicznymi, a ręczniki papierowe są dostępne w kuchni oraz toaletach  administracyjnych. Więc jeśli Pracownik umył twarz w toalecie na PIRCIE niech twarz idzie sobie wytrzeć do toalety w części administracyjnej. Czytając taką odpowiedź pozostaje czekać jak ze względów ekonomicznych trzeba będzie przynosić ze sobą papier toaletowy !
  • dlaczego pracownikom sklepu Wrocław Bielany na majówkę zabroniono parkować na castoramowskim parkingu ? odpisano nam że dyrekcja sklepu zainicjowała zmianę zasad parkowania pojazdów, ale mimo to pracownicy mieli zapewnione miejsca postojowe na parkingu Castoramy. Dyrekcja i kierownicy parkowali gdzie indziej. Ciekawa odpowiedź , bo Pracownicy mówią całkiem co innego, choć bierzemy pod uwagę że ktoś może nas wprowadzać w błąd.
  • dlaczego na weekend majowy dyrektorzy wydawali bezwzględne nakazy obecności załogi w 100% w pracy ? padło że pożądane jest aby działy miały pełną obsadę i że jest to szczególna potrzeba Pracodawcy, która nie narusza zasad współżycia społecznego . My uważamy ze takiej potrzeby nie ma i w zupełności wystarczy 60% obsady.
  • opisując podejście i odzywki ADS do Pracowników w porównaniu do standardów jakich wymaga się na powierzchni sprzedaży od doradców ? w odpowiedzi napisano że Castorama dąży do ujednolicenia standardów obsługi klienta zewnętrznego i wewnętrznego. No i oczywiście podziękowano nam za sugestie, które w razie zasadności zostaną wdrożone.

Jeśli Pracodawca wyjaśni nurtujące nas sprawy poinformujemy o tym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

Scroll Up